WUS Award
Since 2016, the German committee of World University Service (WUS) honors graduates at German universities – from all scientific areas – who have dealt with one of the following topics of the Sustainable Development Goals (SDGs) of the Agenda 2030 of the United Nations in their final theses:
- Education for Sustainable Development
- Global Learning
- Human Right to Education
- Migration/Asylum (till 2020)
The prize is embedded in the National German Action Plan for the World Action Plan for Education for Sustainable Development (ESD) and is donated by the former Herder Club, Dresden.
An independent jury decides on the awarding of the prize and the winner will be honoured at a ceremony. The submitted works can be published in the e-library of the WUS Website.
The red button leads to the e-library of the submitted theses of the last years on our German website. Enjoy browsing and reading!
Award winners for the years 2016-2021
Here we would like to honour all the winners of the WUS-Award for the years 2016 to 2021
2021 - Patrick Ngapgou Donfack
Eine Schätzung der optimalen CO2-Steuer mit dem DICE-Modell
Bachelorarbeit, Fachbereich Mathematik und Naturwissenschaften, 76 Seiten, dt.
2021 - Timo Graffe
Climate Escape. Planung, Durchführung und Reflexion eines Schülerlabors zur Physik des Klimawandels für die Sekundarstufe I
Masterarbeit, Fachbereich Physik, 188 Seiten, dt.
2020 - Laura Huber
Analysis of data collection and data evaluation for compliance with SDG 6
Masterarbeit, Fachbereich Civil and Environmental Engineering, 189 Seiten, engl.
2019 - Svenja Binz, Julia Mira Brennauer und Phil-Torben von Lueder
Urban agriculture in camp communities: New perspectives – Recommendations for action for community-based projects in the scope of urban agriculture in Palestinian refugee camps in Jordan
Autoren: Binz, Svenja; Brennauer, Julia Mira; von Lueder, Phil-Torben
Jahr: 2018
Technischen Universität Berlin
Masterarbeit, Fachbereich Architektur, 428 Seiten, engl.
2019 - Jennifer-Louise Robinson
Gemeinsam allein auf Tahriib. Wie somalische Menschen abseits legaler Wege mithilfe sozialer Netzwerke nach Deutschland kommen
Autorin: Robinson, Jennifer-Louise
Jahr: 2018
Universität Osnabrück
Masterarbeit, Fachbereich Internationale Migration und Interkulturelle Beziehungen, 119 Seiten, dt.
2018 - Miriam Bach und John-Martin Preuss
Solizentrum Lübeck. Eine Fallstudie über Widerstand und Solidarität in der Unterstützung von Migration
Autoren: Bach, Miriam; Preuss, John-Martin
Jahr: 2017
Philipps-Universität Marburg
Masterarbeit, Fachbereich Gesellschaftswissenschaften und Philosophie, 178 Seiten, dt.
2017 - Andreas König
Stranded People – Connecting the dots. Landschaftsräumliche Perspektiven auf transsaharische Migrationsrouten
Autor: König, Andreas
Jahr: 2016
Technische Universität Berlin
Masterarbeit, Fachbereich Landschaftsarchitektur/Freiraumplanung, 169 Seiten, dt.
weiterlesen
2017 - Katharina Lipowsky
Triple Win durch zirkuläre Care-Migration? Eine qualitative Studie zur Perspektive vietnamesischer Pflegefachkräfte in der stationären Altenpflege in Deutschland
Autorin: Lipowsky, Katharina
Jahr: 2016
Europa-Universität Viadrina
Masterarbeit, Fachbereich Soziokulturelle Studien, 204 Seiten, dt.
2016 - Nicole Schwabe
Die chilenische Studierendenbewegung 2011-2015 und die Konstruktion von Gegen-Hegemonie
Autorin: Schwabe, Nicole
Jahr: 2015
Universität Bielefeld
Masterarbeit, Fachbereich Abteilung Geschichtswissenschaft, 80 Seiten, dt.
2016 - Rosa Lynn Grave
Globales Lernen - Motivation und Weltverständnis von Bildungspraktiker*innen in Afrika und Asien
Autorin: Grave, Rosa Lynn
Jahr: 2015
Universität Hildesheim
Masterarbeit, Studiengang Sozial- und Organisationspädagogik, 108 Seiten, dt.